En Mardröm...?


Jag vaknade för ungefär 20 minuter sedan. Jag kände att jag hade panik. Pulsen var så hög att det kändes som om hjärtat skulle trycka rakt ut, genom revbenen, och lämna kroppen. Min rygg var helt genomblöt av svett, likaså sängen. Ingen kallsvett utan det kändes som vanlig svett bara.

Jag drömde den första drömmen på länge som jag kommer ihåg efter uppvaknandet. Men det var ingen mardröm! Det var en helt vanlig dröm. Jag stod i mitt kök med familj och några helt okända släktingar i köket och pratade, strax efter att hela huset hade rasat ner.


Jag var inne i huset när det började rasa. Det var inte vår insida av huset utan det var ett helt annat ställe, en ej existerande lägenhet som låg mitt inne i en storsdag, på en plats i ett shoppinghus där en affär egentligen skulle ligga. Jag har varit där flera gånger tidigare i mina drömmar.

Allting började som sagt rasa och när jag kom in såg jag Franky från en anime jag kollar på nu springa in i huset som om det var hans käraste ägodel! När jag kommer ut ser huset ut precis som vårt riktiga hus gör. Det började spruta ut blåa tegelstenar ur dörren men huset rasar inte utan står kvar. En liten minibuss kör förbi precis då och får massa tegelsten på sig men kör iväg. En granne kommer förbi med sin grävskopa och tar bort allting som är utanför huset. Då har helt plötsligt allting lagts sig i garagenedfarten och man kan gå in i huset hur lätt som helst. Farmor och någon oidentifierad tant kommer ut med något som ser ut som ett jättestort kort provrör. Vi säger någonting men och det har någonting med att tacka grannen att göra.

Efter detta står jag i köket och snackar med alla människor om hur schysst grannen var.

Där vaknar jag. Kallsvettig och i panik.

Innan dess hade drömmen bjutt på tvspel, en skitsnygg stor dusch där det bjöds på "lekar" med ett par långhåriga tvillingsystrar och snack med Luffy (från samma anime som Franky) när han står med de två systrarna i den stora duschen och är lika dum och efterbliven som i animen.

Allting känns så jävla konstigt just nu. Jag är uppstressad, rädd och vet verkligen inte vad som hänt. Jag känner mig helt annorlunda.. Allting känns annorlunda, som om jag inte ska vara här utan någon annanstans. Drömmen är ingen ovanlig dröm för mig. Tvärtom så var det en ganska normal dröm.


Kommentarer
Postat av: Amanda

HAHA

2010-04-14 @ 20:08:38
URL: http://amandatho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback